Alufelni Alukerek.hu Webáruház

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Címlap Milyen a jó alufelni?

Amit az alufelniről tudni kell

Az alufelnik javítása kapcsán szerzett tapasztalataink alapján megpróbálunk egy tárgyilagos jellemzést adni az alufelnikről. Szívesen vesszük és leközöljük azon hozzászólásokat melyek az aluötvözetekkel, ill. alufelnigyártással foglalkozik érdemben.

Mire figyeljünk alufelni vásárláskor

 - A legfontosabb szempont az alufelni paramétereinek helyes megválasztása. A csavarosztókörtől eltekintve nagyon tág határok közt válogathatunk (ET szám, átmérő, szélesség).

- Ne dőljünk be a márkaneveknek. Sem a gyártó ország, sem a hangzatos márkanév nem jelent semmit. (Kiváló felnit lehet venni Kínából is, és nagyon silányat Németország felségjelével. PL.: a MOMO felnik nagy része is kínában készül. De hát igen sok Europai gyártó rájött már arra hogy sokkal költséghatékonyabb máshol legyártatni a felnit, és csak a márkanevet hozzáadnia termékhez. Az alufelni gyártás nem egy különleges folyamat, csak legyen hozzá alapanyag. Nos ezen alapanyagok jelentős része Kínában van.

Egyáltalán milyen a jó alufelni?  Kibírjon minden ütést, vagy könnyen javítható legyen. A kettő együtt nem létezik. Az alumínium ötvözetek tulajdonságai, az ötvöző anyagoktól, az öntés módjától és az utána kapott hőkezeléstől függnek. Ezekről külföldi szaklapokban részletesen értesülhet, de mi az egyszerűség és átláthatóság kedvéért a javítások tapasztalataiból kiindulva, a felniket a javíthatóság szemszögéből nézve különböztetjük meg.

Gyurma felni: nagyon képlékeny rugalmatlan - nehéz szépen javítani. (jellemzően Török felnik pl. renault, de előfordul sok Olasz és kevesebb Német és Kínai felnik közt is)

Közepesen rugalmas felni: rugalmas, közepes ütéseket kibír és könnyen javítható. (A legtöbb Kínai, Német, egyes Olasz felni) - általunk ajánlott felnik!

Nagyon rugalmas ötvözetű felni: kevésbé deformálódik, de nehéz vagy nem lehet javítani. (egyes gyári Audi, Mercedes, egyes japán, egyes kínai felnik stb)

Erős de merev rugalmatlan felni: kevésbé deformálódik, de nagyobb ütésre vagy a javításkor egyből reped. (előfordulásuk: gyári Ford-Audi-Mercedes, Japán gyári, egyes kínai felnik)

A magyar útviszonyokat figyelembe véve a legjobb vétel a közepesen rugalmas felni. Többször is javítható, és általában a fényezésük is időtálló.

Fényezés szempontjából nehéz állást foglalni a felnik közt. Általában megfelelőek, de néha meglepő dolgokat tapasztalunk neves gyártóktól is. Általánosságban elmondható, hogy megfelelő karbantartás mellett sokáig megőrzik eredeti állapotukat. Lásd Alufelnik ápolása

Ha lehet télen ezüst lakkozott felnit használjunk, ezek jobban bírják a téli megpróbáltatásokat. (sózott, vagy egyéb anyaggal kezelt utak)

Króm, vagy polírozott felnit inkább csak nyáron használjunk. (Háziállatok vizeleteit ne hagyjuk rajta, ha lehet azonnal mossuk le!)

Az alufelnikereskedelem, és gyártás jelentős részét Kína bonyolítja le, melyet gyorsan fejlődő gyártás-technológiájának köszönhet (szinte mindegyik gyár terméke rendelkezik JWL (Japan light alloy wheel) és TÜV igazolással, VIA jelöléssel. A Föld szinte minden pontjára eljutnak termékeik (Amerika, Ausztrália, Ázsia, Európa nyugati fele, volt orosz tagállamok). Ebben nagy szerepe van az alapanyagok bőséges készletének. De ne feledjük hogy India is beszállt a piaci versenyekbe, és valószínüleg nem hagyják ki az alufelni piacokat. Kérdés hogy a fejlett országok minőségi követelményeit vajon Ők is tudják majd produkálni?

Szívesen veszek mindennemű hozzászólást a témával kapcsolatban!

 

 

 

 
Hirdetés

ALUFELNI

Ugrás a bevásárlókosárhoz
A bevásárlókosara jelenleg üres.